RAEEN_HR

رایین هنرور

RAEEN_HR

رایین هنرور

آموزش ساخت ربات تلگرام

ربات تلگرام، یکی از سیستم ها و ربات های جدیدی است که تقریبا همه با آن کار کرده اند و از روش کارکرد آن اطلاع دارند و الان خیلی ها دنبال ساخت ربات تلگرام برای خود می باشند .

کار این سیستم ها همانطور که از نامشان پیداست، انجام کار های مختلفی است که می‌تواند باعث راحتی هرچه بیشتر شما شود. بعنوان مثال، اگر گروهی پر جمعیت دارید و می‌خواهید آن را مدیریت کنید تا کسی نتواند در آن لینک ارسال کند و یا اعمال مختلف دیگری را انجام دهید به یک ربات تلگرام نیاز دارید . در ادامه همراه ما باشید تا به آموزش ساخت ربات تلگرام حرفه ای بپردازیم

ساخت ربات تلگرام

برای ساخت ربات تلگرام ، شما باید یک ربات در تلگرام ایجاد کنید، ایجاد ربات در تلگرام، توسط ربات پدر با آیدی @BotFather انجام می‌شود. ابتدا وارد این ربات شوید و بر روی /start کلیک کنید.

در میان گزینه های موجود، از /new bot – create new bot برای ساخت ربات تلگرام خود استفاده کنید.

در اولین مرحله، نام کاربری ربات تلگرام شما از شما خواسته می شود که باید یک اسم برای ربات خود انتخاب کنید و آن را تایپ کنید. در مرحله بعد، نیاز به معرفی آیدی ربات خود خواهید داشت ( در این آیدی، حتما باید از کلمه Bot استفاده کنید، بعنوان مثال : ( easytolearn_bot@ )

با تکمیل مرحله های فوق، به شما کد API که با توکن شناخته می‌شود داده می‌شود این کد را یادداشت کنید زیرا در مراحل بعد به آن احتیاج پیدا خواهیم کرد.

برای آنکه بتوانید کاربرد های ربات خود را به استفاده کنندگان، بهتر نمایش دهید، از گزینه‌ی /setuserpic برای قرار دادن عکس پروفایل ربات استفاده کنید. هم چنین می‌توانید برای توضیح در مورد ربات تلگرام خود، از گزینه /setdiscription استفاده کنید. اگر تمایل دارید ربات تلگرام شما امکان اضافه شدن به گروه ها را نیز داشته باشد، /setjoingroups را کلیک کنید، رباتتان را انتخاب نموده و حالت Enabled را برگزینید.

و با تایپ دستور /deletebot میتوانید ربات خود را پاک کنید .

با انجام چند کار بالا، ربات ما در تلگرام ایجاد شده است ولی همانطور که مشاهده کردید، کاری انجام نمی‌دهد و نهایت کاربرد آن، قابلیت اضافه شدن به گروه ها می‌باشد. پس در ادامه همراه ما باشید تا آموزش کامل کردن ربات تلگرام را برایتان قرار دهیم.

حال، وارد ربات @createyourbot شوید و /start را برگزینید. این ربات توضیحات ۱۰۰% فارسی دارد و نیاز به توضیح خاصی ندارد.

بر روی “ایجاد یک ربات جدید” کلیک کنید.

در این قسمت، کد API یا همان توکن که در @BotFather به شما داده شده است را وارد کنید. حالا ربات شما آماده کانفیگ می‌باشد و می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود بر روی ربات تلگرام خودتان اعمال کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی